De Bataks

20 september 2016 - Tuk, Indonesië

Dinsdag, 20 september

Na het ontbijt vertrekken we voor een excursie naar een Batakdorp, het museum Huta Bolon Simanindo. Terwijl we staan te wachten op de plaatselijke gids zien we in de verte een uitbarsting van een vulkaan. Een enorme aswolk stijgt op. In het dorp voert een groep dansers een aantal traditionele dansen op. Er wordt een buffel aan een boom vastgebonden. Deze wordt aan het eind van een van de dansen geslacht. Gelukkig is de buffel in de dans vervangen door een ei!! dat met een spies doorboord wordt.
Wij worden ook nog uitgenodigd om aan één van de dansen mee te doen. We zetten de rit voort naar de hotsprings. Helaas is deze gesloten. Wel mogen we genieten van een "heerlijke" zwavellucht. Aan het eind van de dag brengen we nog een bezoek aan het Batakpaleis waar we uitleg krijgen waarom de Bataks bekend staan als kannibalen. Als we weer terug komen bij ons hotel ligt onze schone was al weer op ons te wachten. Mooi weer om te drogen.

1. Joke Achterberg:
    20 september 2016
    Hallo jullie 4,
    Mooie foto's tot nu toe. Ook veel cultuur opsnuiven en dan nog de voetjes van de vloer . Ron en El, jullie zijn toch echte dansliefhebbers? Hebben jullie daar ook foto's van ? Geintje.... Op naar jullie volgende avontuur. Liefs X
  2. Kimberley:
    20 september 2016
    Leuk hoor al die verhalen en foto's! Jammer dat jullie Guido niet hebben gefilmd toen hij moest dansen haha. :p Veel plezier morgen met z'n allen! xx
  3. Ad en Lidia:
    21 september 2016
    Maar goed dat jullie niet te dichtbij was bij die vulkaan maar ook dat weer ervaren kijk al weer uit naar het volgende verslag.
    gr.v ons