Tocht van 1001 hobbels

21 september 2016 - Padang Sidempuan, Indonesië

Woensdag, 21 september
Selamat pagi. We zijn vroeg op want de gids komt om 6 uur onze koffers ophalen. Hij gaat met de auto alvast van Samosir naar het "vasteland". Wij nemen na het ontbijt de passagiersboot naar Tigarara. Daar staat Putra klaar met de auto. We hebben een lange rit voor de boeg. We rijden door een prachtig berggebied. Langs enorme rijstvelden. Onze koffie stop is tevens een hotsprings, vandaag hebben we geluk en kunnen we bij de bronnen kijken. We krijgen een eitje te eten gekookt in het bronwater. Wij bezoeken een lokale markt en een pindabranderij. Grote schalen met doppinda's op een vuur en deze moeten twee uur lang omgeschept worden voor ze gebrand zijn. Monnikenwerk, maar het resultaat is heerlijk. Ons hotel Megapermata vanavond ligt in Padang-Sidempuan aan een zeer drukke straat. Maar prima kamers.

1. Astrid:
    21 september 2016
    Jullie zitten nu op Java begrijp ik. Mooie trip een heel gevarieerd. Leuke markt op de foto, alleen erg weinig klandizie, wat moeten ze met al dat voer. De foto' zijn erg leuk, die geven een goed beeld van wat jullie allemaal te zien krijgen. Vandaag hier nog lekker weer. Ben met Peter en Marian met hun sloep door Leiden gaan varen, 4 uur onderweg geweest en super stil op het water, heerlijk relaxed. Tot vlgd verslag
  2. Simone:
    21 september 2016
    Hoi allemaal, wat maken jullie toch een leuke en mooie reis! En dat pakje maizena, ja dat is wel heel grappig om dat zo tussen al die plaatselijke heerlijke producten te zien liggen. Jullie zien er ontspannen uit. Veel liefs