Begin van onze reis

16 september 2016 - Medan, Indonesië

Inmiddels is het 16 september 11.10 uur nederlandse tijd
We zijn de 15e met 10 minuten vertraging vertokken. De vlucht met Singapore Airlines was fantastisch. Super goede service. Aangekomen in Singapore na zo'n 12 uur en een tussen stop van 1,5 uur ging onze reis verder naar Medan op Sumatra. In Medan werden we opgewacht door Putra, onze gids op Sumatra, een heel aardige rustige man. In Medan stopten we bij Mesjid Rayab moskee, het paleis Istana Maimoon en de Chinese tempel. Bij de moskee werd Rutger in een sarong en ik met een hoofddoek gekleed. Natuurlijk moesten hier van de gidsen een foto van worden gemaakt. Leuke uitleg over de bouw van de moskee. Het paleis van de sultan was ook een bezienswaardigheid, alleen al de koninklijke kleding waarmee mensen op de foto gingen. En natuurlijk ook hier werden we met deze mensen op de foto gezet. Want ja de grote blonde hollanders is toch wel een rariteit.
Van Medan ging het naar Bukit Lawang, een natuurreservaat, met o.a. Orang- Oetangs. En ongelooflijk de weg ernaar toe. Alleen maar kuilen en dat 2,5 uur lang, we zijn goed door elkaar geschud. Bij de Ecolodge werden we verwelkomd door een aantal mannen die onze koffers onder betaling wel naar onze lodges wilde brengen, en natuurlijk de eerste reactie van die zuinige hollanders was, we doen dat zelf wel.
Gelukkig zijn we toch over stag gegaan en dat was maar goed ook. Want we moesten over een enorme hobbelweg en een hangbrug.
We werden hier voorgesteld aan onze gids waar we morgen de jungle mee in gaan.
Na een heerlijk verfrissende douche zitten we nu uit te puffen, in de eerste tropische regenbui!! Maar wat is het hier mooi!

1. Joke Achterberg:
    17 september 2016
    Ha, fam. Slegtenhorst. Leuk om jullie eerste reisverslag te lezen. Het avontuur is dus voor jullie begonnen. Die orang-oetans... Prachtig om mee te maken zeg. Konden jullie heel dichtbij komen? Veel foto's maken en heerlijk genieten van al het moois. Knuffel van ons voor jullie 4
  2. Kimberley:
    17 september 2016
    Super leuk om de verhalen te kunnen lezen, ben blij dat jullie het nu al naar je zin hebben! Ik wil nog wel meer foto's van de aapjes en natuur zien, van wat ik al heb gezien ziet alles er super uit! :) Goeie autorit voor morgen en geniet er lekker van! xx
  3. Astrid:
    17 september 2016
    Leuk verslag, geeft een goed beeld. Ik zou maar flink in de buideltjes tasten voor fooien enzo, want daar leven ze van en het wordt niet zo gewaardeerd als men geen bakshiesh vangt.
    Leuke beesten orang-oetangs, heel menselijk. Gr van ons