Orang-Oetans

17 september 2016 - Bukit Lawang, Indonesië

Zaterdag 17 september
Heerlijk geslapen. Van een lekker ontbijt genoten.
Om negen uur hebben we met Otto, onze gids die ons rondleidt door de jungle afgesproken, samen met Onno, zijn hulpje die mij ondersteunde op de glibberige paadjes en over wortels. De eerste apen die we tegenkwamen waren de punky-monkeys, zo genoemd door de plaatselijke bevolking vanwege het "punk" kapsel wat ze hebben. Vervolgens een grote slang die lag te "slapen" op een tak, maar dat komt omdat hij overdag blind is.
En ja daar waren de orang-oetans. Een moeder met een jong wat nog wilde drinken maar vervolgens door de moeder toegesnauwd werd, het bleek dat het al te oud was. Het kind moest  zijn eigen kostje zoeken. Verderop zat nog een moeder met een jong. De moeder kwam gretig op de pisangs af en nam ze zelfs uit onze handen aan.
En dan was er nog  een mannetje, een forse, die alleen was. Al etende van de noten van de rubberboom hield hij ons in de gaten. En we moesten op een gegeven moment echt naar achteren, omdat hij ons naderde en te dichtbij kwam.
Het was in één woord geweldig in zo'n prachtige natuur.
Vanmiddag rustig aangedaan, toch wat last van de warmte. De jongens zijn nog naar het dorpje verderop gelopen. Daar waren ze weer het bekijken waard, er werd gevraagd of ze "twinsisters" waren?!?!  En natuurlijk weer op foto.
Vanavond onweer en regen, regen, regen!!

1. Isa:
    18 september 2016
    Wouw, wat een belevenis zeg, wat een andere wereld!!
    Wat gaaf om dat mee te maken en leuk dat we op deze manier een beetje meereizen!
    Veel plezier!!
  2. Astrid:
    18 september 2016
    Leuk hoor zo'n jungle tocht tussen de aapjes. Die pa is wel een ontzettend grote aap. Was die foto het ontbijt met flessen bier op tafel . Na een paar dagen krijg je ook last van de jetlag dus ff kalm aan doen en je laten verwennen. Hier ook nog redelijk (nog geen jassen) weer.
  3. Hans en Joke:
    18 september 2016
    Wat een verhaal zo maak je elke dag weer wat anders mee. Hele andere wereld dan hier.
    Groetjes van ons
  4. Patricia en Marcel:
    18 september 2016
    Leuk om zo mee te lezen. Fijn dat de reis goed is gegaan. Heel veel plezier daar met z'n viertjes. Wij werken wel gewoon hoor. Gelukkig hebben wij ook nog lekker weer.
  5. Simone:
    Hoi allemaal,
    Wat leuk om mee te lezen. De foto van Elly met de Orang Oetan komt ons bekend voor, erg leuk! Chantal is daar ook geweest in haar Singaporetijd. Deze oerang oetan durft wel wat, al blijft het altijd opletten geblazen. Zo te zien is de slapende slang uit de boom gehaald. Het eten zag er heerlijk uit, wil zo mee eten hoor. Age wil wel een Bintang. Geniet maar met z'n allen van alle mooie en bijzondere dingen die jullie meemaken. Tot het volgende reisverslag. We kijken er naar uit.
  6. Ad en Lidia:
    18 september 2016
    Gaaf om zo dicht bij die oerang oetangs te zijn.