Bukit Lawang naar Berastagi

18 september 2016 - Berastagi, Indonesië

Zondag, 18 september
Vertrek uit Bukit Lawang. Vandaag is de bestemming Berastagi. Afstand van zo'n 75 km, we hebben er ca 6 uur over gedaan via hobbels en bobbels. Veel verkeer onderweg auto/vrachtautootjes volgeladen en al die brommertjes bepakt met hele gezinnen. Het is weekend en dan zoeken de inwoners van Medan de koelte in de bergen op. Berastagi ligt op 1300 m hoogte.  Bij de koffiestop werd kopi luwak geserveerd, koffie van de civetkat en erbij pisang goreng, waarvoor zelfs Ron om ging! We bezochten een traditioneel Batakhuis en een kerk in Batakstijl. Een bezoek aan de lokale markt met heel veel groenten en fruit aan het einde van de rit.
De temperatuur in Berastagi is heerlijk een stuk koeler dan bij onze vorige overnachting . Helaas ligt de vulkaan de Sinabung in de mist. Een paar weken geleden is deze nog tot uitbarsting gekomen. Morgen hopen we op beter uitzicht. We logeren in een prima hotel, een lekkere warme douche na vier dagen! Het eten is voortreffelijk. En vanavond onweer en een verfrissende bui.

1. Ries:
    19 september 2016
    Hoi luitjes, wat leuk om jullie verhalen te lezen. Zo maken wij het ook weer een beetje mee. Zo herkenbaar! Leuk dat jullie de orang oetans hebben gezien. Wat een belevenis hè. Vooral als ze naar beneden komen en dan de bananen van je aanpakken. Zoiets maak je niet iedere dag mee. En natuurlijk overal lekker eten en drinken. Elly ik weet dat jij erg van fruit houdt. Als je een keer sirsak juice tegenkomt ( zuurzak.. nee Ron ik scheld je niet uit :-) ) moet je die eens proberen, heerlijk. Ga lekker verder met genieten! Kuzzz Nan en Ries
  2. Ad en Lidia:
    19 september 2016
    Het blijft hardstikke leuk om jullie zo te volgen.
    En dat verkeer alleen al is een happening wij keken ook,
    onze ogen uit toendertijd op Bali.blijf genieten gr v ons.