Via de Borobudur naar Yogyakarta

29 september 2016 - Jogjakarta, Indonesië

Donderdag 29 september
Als we wakker worden zien we pas echt in wat voor mooi hotel met een prachtige tuin we logeren. Vlakbij zien we het boeddhistische heiligdom de Borobudur opdoemen, vlakbij de actiefste vulkaan van Java de Merapi. Hendrik brengt ons naar de plaatselijke gids die ons een rondleiding geeft op de Borobudur. Een leuke verteller. We genieten van het imposante bouwwerk en we maken de een na de andere foto. Wat een bouwwerk. Na afloop rijden we naar Yogyakarta. En zoals Hendrik zegt om de economie tegemoet te komen bezoeken we daar een zilverfabriek waar prachtig o.a. sieraden van filigrain gemaakt worden. Dan nog een bezoekje aan een batikfabriek. We zien het proces van de met hand geverfde doeken. Fantastisch!
Vanaf de fabriek is het vijf minuten lopen naar ons volgende hotel. Onderweg horen we gamelan muziek. We gaan erop af en het blijkt dat er een groep jongeren muziek en dans aan het instuderen is. Ook hier worden we weer hartelijk ontvangen om toe te kijken. Dan bij het hotel heerlijk even zwemmen om af koelen. Vanavond is er een uitvoering van een traditioneel Javaans ballet, waar we naar toe gaan. Het is een liefdesverhaal, toepasselijk zo de avond voor onze trouwdag!

1. Hans Achterberg:
    29 september 2016
    Hee wat mooi weer, en die gammele muziek hoe was dat dan? -;) Dat batikken stonk zeker erg he? Misschien heeft Ronnieboy wel een verassing voor je vanavond en treed hij ook op in z'n tuetue? -;)
    liefs van ons en een hele fijne dag morgen. wij denken aan jullie.en alvast gefeliciteerd met jullie 40 jarige bruiloft. Jee El hoe hou je het uit.
  2. Astrid:
    29 september 2016
    Van harte gefeliciteerd met jullie 40-jarig trouwdag, kan nog net denk ik.n Het is als de dag van gisteren. Jullie hebben de plaatselijke economie toch wel uit een diep dal getrokken met al die leuke goodies die je daar kunt kopen? Batik, zilver etc. , je weet als je eenmaal terug bent moet je geen spijt krijgen dat je niet hebt gekocht !
  3. Ad en Lidia:
    29 september 2016
    Al die mooie indrukken op gedaan en dat op jullie trouwdag
    Van harte gefeliciteert en ook de jongens maak er een leuke
    Dag van en blijf genieten van de nog resterende dagen.
    Groetjes Ad En Lidia.
  4. Simone:
    29 september 2016
    Nou zo'n beetje alles is al gezegd! Volgens ons hebben jullie weer prachtige dingen gezien Morgen een mooie dag en ja 40 jaar das veeeel!! Veel liefs geniet ervan samen met de jongens