40 jaar

30 september 2016 - Jogjakarta, Indonesië

Vrijdag 30 september
Al 40 jaar samen wakker worden. Wat een geluk! We gaan vandaag weer op stap. Eerst bezoeken we het paleis van de sultan. We worden rondgeleid door een vrouwelijke gids met een zeer monotone stem, wat op onze lachspieren gaat werken. Maar ze vertelt veel over de sultan I t/m X en er is veel te bezichtigen. Na afloop lopen een paar steegjes door en komen bij een bedrijfje wat wajangpoppen van buffelhuid maakt. Prachtig werk en ook hier weer geanimeerde uitleg over. Van de jongens krijgen we als cadeau de wajangpoppen Rama en Sinta.(zoals Romeo en Julia). Wat toepasselijk! Dan op weg naar de kopi Luwak, we kunnen hier de civet katten zien die in kooien worden gehouden voor twee weken en dan weer in de vrije natuur worden uitgezet. We drinken de heerlijke koffie. En we krijgen uitleg over het proces en we zien manden waar de koffiebonen in liggen te drogen. Een aantal dames zit de bonen te pellen zodat ze gebrand kunnen worden. We raken in gesprek en pellen onderwijl mee. Allemaal zo vanzelfsprekend. Na het hartelijke afscheid gaan we naar de hindoeïstische tempel de Prambanan. Ook hier een rondleiding door een lokale gids. Wat fijn dat we gisteravond de theatervoorstelling hebben gezien, zodat we de beeltenissen in de tempel beter begrijpen. Zo komt er weer een eind aan onze dagtour. Aangekomen bij het hotel gaan we naar onze kamer en dan ... het klapstuk. De kamer is helemaal versierd met een slinger, overal rozenblaadjes, brandende kaarsjes en een bos bloemen op ons bed, taart en zelfs een fles wijn. De jongens hebben dit samen met Hendrik verzorgd. We zijn helemaal geëmotioneerd. Hendrik en Pur komen ook achter ons aan en we krijgen van hen heel lieve cadeautjes. Wat zijn we toch verwend er zijn gewoon geen woorden voor. De avond sluiten we af met een diner met z'n zessen in een ander prachtig en sfeervol hotel. The Phoenix. Wat een onvergetelijke dag.

1. Ed:
    30 september 2016
    Superleuk, Van harte gefeliciteerd!!
  2. Astrid:
    30 september 2016
    Wat een leuk verhaal weer en wat een leuke verrassingen. Supermooi. Hebben jullie wel genoeg ruimte in de koffers voor alle mooie cadeaus ?
  3. Simone:
    30 september 2016
    Geweldig wat ontzettend lief van de jongens en iedereen die heeft meegeholpen om jullie te verrassen! Mooi om zo 40 jaar samen te mogen vieren. Op naar de volgende 40 ❤️ Ja toch!
  4. Jack en Inge Buitendam:
    30 september 2016
    Wat een geweldige verhalen. Van harte gefeliciteerd en nog een hele fijne reis verder. Veel plezier.
  5. Patricia en Marcel:
    30 september 2016
    ik had eraan willen denken....gefeliciteerd!! Wat een bijzondere dag om dat zo met elkaar te vieren. Nog heel veel plezier.
  6. Ernst en Liesbeth:
    Van harte gefeliciteerd!
    Wat genieten jullie van deze bijzondere reis❤️
    Liefs Ernst & Liesbeth
  7. Astrid vd Ven:
    1 oktober 2016
    Van harte met jullie 40-jarig samenzijn! Vandaag ontving ik de eerste link en geniet van de mooie foto's. Kijk uit naar de verhalen wanneer jullie weer thuis zijn. Geniet nog lekker met elkaar en tot spoedig!
    Liefs,
    Astrid
  8. Rob en hennie:
    1 oktober 2016
    Van harte gefeliciteerd en nog een hele fijne reis verder mooie foto's bij jullie reisverhalen.
    rob en hennie