Met trein van Yogyakarta naar Mojokerto richting de Bromo

1 oktober 2016 - Bromo, Indonesië

Zaterdag 1 oktober
Om 5 uur gaat de wekker. We moeten vroeg op. Maar eerst lezen we nog even alle lieve berichtjes van onze volgers. Vandaag gaan we met de trein van Yogyakarta naar Mojokerto. Gisteravond heeft Pur onze koffers alvast meegenomen met de auto, omdat hij dit stuk van de reis met de auto doet. Hendrik reist met ons mee. Om 6 uur worden we opgehaald door een taxi. Guido heeft pech omdat zijn slipper gebroken is en zijn andere schoenen in de auto liggen. Dus gaat hij op blote voeten mee. Al gauw heeft de taxichauffeur het door en deze gaat de supermarkten af op zoek naar een paar nieuwe slippers. Bij de tweede winkel heeft hij geluk en komt met drie paar terug waar Guido uit kan kiezen. Voor € 0,70 !! heeft hij een paar nieuwe. Geweldig toch zo'n chauffeur, alles voor een ander over. Om zeven uur gaat de trein. We genieten onderweg van het landschap. Om elf uur komen we aan in Mojokerto. Als we het station uitlopen zien we Pur al staan wachten. Hij heeft er acht uur over gedaan. We vervolgen onze reis richting de Bromo vulkaan. De Bromo ligt in een heel ander gebied, hier geen rijstvelden, maar velden vol met allerlei soorten groenten. De temperatuur is veel koeler. Helaas is het erg bewolkt en kunnen we de zonsondergang bij Bromo niet zien. Wel zien we de erupties. Er is ook een waarschuwing dat we niet te dicht bij kunnen komen in verband met activiteit. De vulkaan en zee van zand is heel indrukwekkend. We hopen morgen op beter weer zodat we de zonsopgang kunnen aanschouwen. Dus op tijd naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl