Van Bukittinggi naar Bogor

23 september 2016 - Bogor, Indonesië

Vrijdag 23 september
In Bukittinggi bezichtigen we de laatste highlights  van Sumatra. Een prachtig uitzicht op de Sianok-kloof. In een park zien we een tunnelstel van de Japanners uit de tweede wereldoorlog. Bij de markt staat de Jam Gadang,  een klokkentoren. We bezoeken Fort de Kock, uit 1825. Hier is niet veel meer van over op een plaquette na en een paar oude kanonnen. Vervolgens bekijken het Minangkabauer museum. De Minangkabauer is een volk op Sumatra. Dan gaan we helaas richting het vliegveld. We zijn ruim op tijd en nemen afscheid van onze vriendelijke gids Putra. Met iets vertraging vliegen we naar Java. Op het enorme vliegveld is het even zoeken naar onze gids. Maar in al het gekrioel toch gauw gevonden onze gids Henrik mét chauffeur Pur. Wat een luxe zeg. Maar dan moeten we Jakarta nog uit. Een stad van 10 miljoen inwoners en minstens zoveel auto's. Dus dat neemt wel heel wat tijd. Na zo' n twee uurtjes komen we aan bij onze bestemming in Bogor. Het is donker, we zien niet veel maar temeer het geruis van de rivier. Wat zullen we lekker slapen!!

1. Isa:
    25 september 2016
    Geinig zeg om jullie reis te volgen. Wat zien jullie veel, echt een fantastische reis!! Nog veel plezier en ik blijf jullie volgen!!
    Groetjes van Isa
  2. Ed:
    25 september 2016
    Super leuk om zo jullie reis te kunnen volgen, geniet er van en blijf dagelijks een verslagje sturen! (indien mogelijk), Groeten Rianne en Ed
  3. Ad en Lidia:
    25 september 2016
    blijft iedere keer weer een leuk verhaal,
    ga zo door en blijf genieten. Ad en Lidia
  4. Hans en Joke:
    25 september 2016
    Ver weg en toch dichtbij. ook wij genieten van jullie verhalen en zouden graag even willen ruilen. Klagen doen wij niet hoor. -;) Alleen het weer is hier nu beter.
    Groetjes Hans en Joke