Green Canyon

27 september 2016 - Pangandaran, Indonesië

Dinsdag 27 september
Wat een heerlijk ontbijt. De eigenaar doet er alles aan om ons te verwennen met allerlei heerlijkheden. Dan vertrekken we richting de Green Canyon. Onderweg stoppen we en zien mensen op het land bezig. Ze vertellen over de gewassen die ze aan het planten zijn. In het gesprek komen we ook op de tsunami in Pangandaran van 2006 en alle verschrikkelijke gevolgen. Dan vervolgen we onze weg en na een uurtje rijden komen we aan bij de rivier. Daar liggen bootjes klaar om ons mee te nemen.  Ook hier is het weer prachtig. We komen aan bij een wild verloop in de rivier. Hier leggen we aan en we worden uitgenodigd om te gaan zwemmen. Dat laten we aan de boys over en Ron en ik kijken graag toe. Niet alleen kunnen ze daar zwemmen maar ook een flinke duik vanaf een rots maken!! Wij staan onder een gordijn van water wat van grote hoogte komt. Wat een sfeer! We varen terug en gaan met de auto richting het hotel. Onderweg maken we een koffiestop en die wordt weer uitgebreid met .... eten. Het is ook allemaal zo heerlijk. Vanmiddag relaxen. We spreken voor vanavond af met Hendrik en Pur om in een visrestaurant te gaan eten. Om zeven uur komen ze ons op halen en we gaan naar restaurant Raza Sayang. We mogen de verse vis uitzoeken en die wordt schoon gemaakt en op de bbq bereid. Terwijl we staan te wachten zien we een aantal herten door de straten lopen die vanuit het regenwoud op het eten af komen en graag een banaantje mee eten. Heel bijzonder. We gaan aan tafel en ook hier is het eten verrukkelijk. Wat een land.

1. Ries:
    28 september 2016
    Hoi Blandas, leuk dat jullie het zo naar de zin hebben. En wij beleven het ook weer een beetje. Zit die eigenaar van het hotel nog steeds als een vorst aan zijn bureau in het midden van het terras? Wat een gek gezicht hè die herten. Bij ons liepen ze over de boulevard tussen de auto's door. Je weet niet wat je ziet. Zo te zien was de Green Canyon ook de moeite waard. ( Jammer genoeg niet gedaan... wachttijd van 6 uur voor een bootje) Genietze jullie hebben nog veel mooie dingen in het verschiet!!!
  2. Simone:
    28 september 2016
    Ha mensen,
    Wat is het genieten voor jullie! We worden er bijna jaloers van (positief dan hoor). Moet heel gek zijn om zo die herten te zien maar ook superleuk. Geniet en tot het volgende verslag dan maar weer.