Bandung en omgeving

25 september 2016 - Bandung, Indonesië

Zondag, 25 september
Vandaag staan de vulkaan Tangkuban Prahu . De vallei van Lembang en een bezoek aan de Angklungschool van Pak Udjo op het programma. In file rijden we de stad uit op weg naar de vulkaan Tangkuban Prahu.  Het is gaan bewolken, maar de krater  kunnen we prima aanschouwen. Er komt stoom uit het centrum van de vulkaan en je kunt de zwavel goed ruiken. Na wat foto's genomen te hebben gaan we met de auto verder naar de vallei van Lembang, bekend om de theeplantages en het is een heerlijk koel gebied. We bezoeken de theefabriek. Na afloop worden we getrakteerd op een heerlijk kopje thee met een pisang goreng. Dan gaat het verder(stapvoets, trafficjam) op naar de Angklungschool, een muziek-en dansschool  voor kinderen. Er is een demonstratie Indonesische dansen en muziek op bamboe instrumenten en natuurlijk worden we uitgenodigd om mee te doen met muziek maken. We wisten niet dat we zo muzikaal waren! Voordeel van het drukke verkeer we hebben de tijd om met de gids wetenswaardigheden met elkaar uit te wisselen.
We blijven nog één nacht in Bandung.

1. Ries:
    26 september 2016
    Hallo luitjes daar zijn we weer. Terug van even weggeweest naar de Ardennen. Inmiddels zijn jullie op Java aangekomen. Al die foto's.... we krijgen heimwee! Leuk hè de Angklungschool. Ook nog meegedaan met de gezamenlijke dans aan het eind van de show? Interessant ook hoe de instrumenten worden gemaakt. En de Botanische tuin in Bogor was zeker wel wat voor jou Elly? Zo te zien logeerden jullie in Happy Valley in Bogor. Mooie omgeving, met de rivier en de sawa's. Tot het volgende reisverhaal.....
  2. Astrid:
    26 september 2016
    Mooi die foto van de avondlucht, zee en krater. Ik mis foto' s van de traffic jams ! Hebben jullie al opgeteld hoe lang in de files ? Ik dacht dat het verkeer alleen in Jakarta erg was. Geniet van het moois !
  3. Patricia en Marcel:
    2 oktober 2016
    eindelijk tijd om even wat verhalen te lezen. Echt wel een gave reis. Veel indrukken. Dierbaar om zo met elkaar mee te maken. Gave foto van die vulkaan zeg. Geniet nog maar lekker. Na nog wat mooie dagen, komt hier de herfst eraan.